VoIP is er voor iedereen; ook voor jouw organisatie!

Bellen met VoIP is een oplossing voor vrijwel elke organisatie: klein, groot en alles daar tussenin. Wil je weten welk VoIP pakket voor jouw bedrijf het beste past?
Leg het ons voor!

De voordelen van bellen met VoIP

VoIP wordt ook wel ‘de telefonie van de toekomst’ genoemd. Dat is niet voor niets, want met de toenemende mobiliteit en flexibiliteit van de manier waarop we werken, zijn de eisen die we aan onze telefooncentrales stellen, steeds uitgebreider.

De voordelen van VoIP zijn daarbij legio:

  • Er is geen apart netwerk meer nodig voor data en telefonie
  • Aansluiten op VoIP is makkelijker dan bij traditionele telefonie.
  • Lagere kosten: een besparing van gemiddeld 30% – 70 % ten opzichte van traditionele telefooncentrales en belkosten.
  • Meer flexibiliteit in bereikbaarheid.
  • IP – adres gekoppeld aan telefoonnummer. Zo weet de centrale altijd meteen welk toestel belt. Verandert een medewerker van locatie of werkplek dan blijft het nummer hetzelfde.
  • Nieuwe handige functionaliteiten. VoIP kent dezelfde functies als traditionele telefonie, maar biedt daarnaast een keur aan professionele extra’s. Wachtrijen, keuzemenu’s, diverse voicemail opties, openingstijden van het bedrijf, informatie over de bereikbaarheid van collega’s onderling en inzage in belkosten.
  • Gemak: elke gebruiker ontvangt automatisch alle voicemail berichten in het e-mailadres. Alle nummers kunnen naar wens worden aangepast, door elke gebruiker.
  • Mobiliteit: VoIP maakt gebruik van de reeds bestaande internetverbinding. Daarom kunnen alle gebruikers op elke willekeurige locatie een vaste telefoon gebruiken. Zonder extra kosten.
  • 99,99% up-time: met VoIP beschik je altijd over software in de meest up-to-date versie. Updates worden automatisch bijgewerkt, je hoeft er niets voor te doen.
  • Productiviteit van medewerkers. Wat gebeurt er als medewerkers beter bereikbaar zijn? De productiviteit van je organisatie neemt toe. Door het slimme gebruik van keuzemenu’s hoeven medewerkers minder door te verbinden en wordt de (interne) klant veel sneller gehoord.
  • Schaalbaarheid. Je vergroot (of verkleint) gemakkelijk het aantal gebruikers.
  • IT-technisch veel beter te beheersen dan traditionele telefonie.

 

Ben je ZZP’er of een MKB bedrijf? Lees hier meer over VoIP voor ZZP/MKB

Bent je actief in de grootzakelijke markt? Lees hier meer over VoIP grootzakelijk